6.04.2012

Kına Gecesi Gözlemleri :)

Kına gecelerini severim, özellikle de genç populasyon mekanda ağırlıktaysa, yoksa saatlerce çiftetelliden öteye geçilmiyor :)

Bugün yengeme eşlik etmek için bir kına gecesine gittim, hiç kalkıp oynamadan geçen bir kına gecesi benim için istisnadır, ama bu da eğlenceliymiş :)

Teyze moduna geçip, aldım elime çerezimi ve meyve suyumu, kızları süze süze bıdır bıdır konuştum.

Ve işte çıkarımlarım: 

1- Arkadaşım, ilk olarak kına gecesinde müzikle ilgilenecek tek bir adam olacak, şimdilerde DJ tutmak moda ama bence gerek yok, mesela ben ablamın kınasında kendi 2 arkadaşımı çağırmıştım, sağolsunlar bize çok güzel DJlik yaptılar. Ana kural: Müzik sık sık kesilmeyecek.. 

2- Ortamı müsait ayarlayacaksın, rahat rahat oynayacaksın, ne yüzün kızaracak, ne de ay terledim mi vs diye derdin olmayacak. Denizde haşemayla yüzmek gibi, ondan da tat alamıyorum ben. 

3- Konu komşu akrabadan ziyade, arkadaş çağıracaksın, ne kadar genç, o kadar eğlence. Pist boş kalmamalı :)

4- 22:00'da biten kına gecesi mi olurmuş! :))

5- İşte kına merasimidir, danstır, çerezdir bunlar klasik, ama atraksiyon da olmalı, mesela bizim üniversite arkadaşları arasında bu klasikleşti artık, gelinin arkadaşları süpriz bir video hazırlar, tüm misafirlere slaytla izletilir. Hem eğlenilir, hem duygulu anlar yaşanılır. Kına videosu şiddetle tavsiye olunur. 

6- Hep öyle rastgele dans edilmesin, koreografik şeyler olsun, ister horon ister şemmamme ister halay hatta roman havası ama grup dansı olsun. Hem izleyenlerin de gözü gönlü açılsın. Bir de hep Ankara havası çalınmasın, müzikler çeşitli olsun, özellikle kına merasiminden sonra orta yaş üstü mekandan uzaklaşsın, disko moduna geçilsin :)

Velhasıl ben bunları düşünürken ve bıdır bıdır konuşurken, 1.5 yaşındaki yeğenimle beraber kına gecesine gelen yengem orda kaldığımız 1.5 saat boyunca çocuk terledi mi diye kontrol etti, emzirdi, mızmızlandıkça su verdi, üstünü değiştirdi, çorba yedirdi. Ben aval aval etrafı seyrederken o hep bir şeylerle meşguldü. Yani, ANNE OLMAK ZOR ZANAAT. 

Kendine not: Arkadaşlarınla aynı zamanlarda çocuk yap, millet aktivitelerde fink atarken sen çocukla uğraşıp durma.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder